Naujienos

Vienas iš priešmokyklinio ugdymo pedagogo gebėjimų – žaidimo naudojimas sėkmingam būsimojo pirmoko ugdymui. Jau senaisiais antikos laikais graikų filosofas Platonas įžvelgė, jog „geriausias būdas mokytis yra žaidimas“. Žaisdamas vaikas randa atsakymus į jam rūpimus klausimus, mokosi atsakomybės, kantrybės, ugdo lyderystės, komandinio darbo įgūdžius.

Priešmokyklinio ugdymo mokytojos Virginija Paužienė, Lina Plaušinienė su „Šviesuliukų“ sodybos vaikais IU mokytoja Daiva Barkauskienė su „Drąsučių“ sodybos vaikais ėmėsi „eTwinning“ projekto „Žaidžiu, kuriu, pasaulį atrandu“(angl. „I play, create and discover the world“) veiklų. Projekto kūrėjos Kauno mokykla-darželis „Šviesa“ PRU mokytoja Virginija Paužienė ir Kėdainių lopšelio-darželio IU mokytoja Rasa Simonavičienė. Trukmė 2020 10 01 iki 2021 03 31. Projekto tikslas –išmokyti vaikus kuo įvairesnių žaidimų, kurių metu ugdomas kūrybiškumas, mąstymas, vaizduotė, vikrumas, pastabumas. Projekte dalyvauja 17 mokytojų su savo ugdytiniais iš Lietuvos švietimo įstaigų: Kauno, Alytaus, Kėdainių, Vilkaviškio, Klaipėdos, projekto partnerė iš Turkijos.

Žaidimai vaikams – gyvenimo ir ugdymosi būdas, tad šio projekto veiklos puikiai dera mūsų savaitės užsiėmimuose. Žaisdami vaikai įgyja žinių, gebėjimų, naujų įgūdžių, patirties, išmoksta bendrauti, bendradarbiauti, patiria daug džiugių emocijų, formuojasi jų vertybinės nuostatos. Žaidime glūdi visi įgūdžiai ir gebėjimai, reikalingi tolimesniam vaiko gyvenimui. Projekto esmė – bendradarbiauti ir mokytis vieniems iš kitų. Pedagogai kūrė projekto logotipą, o vaikai virtualioje socialinio balsavimo erdvėje išrinko projekto „Logo“ laimėtoją, kas jis – sužinojo, kai atkodavo QR skaitytuvo kodą.

Spalio mėnesį, virtualioje „TwinSpace“ erdvėje, visi projekto dalyviai pristatė savo įstaigą, grupę, o „gyvai“ susipažino vaizdo susitikime ir paminėjo Tolerancijos, Draugystės dienas, dalyvavo virtualiame renginyje Europos Sąjungos programavimo savaitė „Žaidžiu, kuriu, pasaulį atrandu su „Kahoot!“, kurio metu pedagogai naudojosi galimybe kurti viktorinas, o vaikai žaisti.

„Šviesuliukai“ jau išbandė viktorinas „Žaidimų aikštelėje“, „Suskaičiuok“, „Medžių įvairovė“, „Kaip pasaulis švenčia Kalėdas“ Mokymui(si) ir vertinimui skirta „Kahoot!“ programa – smagus būdas įtvirtinti žinias žaidžiant. Projekto idėja – „TwinSpace“ erdvėje dalintis žaidimų (vaidmenimis, draminių, judriųjų, muzikinių, didaktinių, statybinių, internetinių) idėjomis ir būtinai išbandyti patikusius projekto partnerių žaidimus.

Priešmokyklinukai išbandė įvairias skaitmenines priemones ir programas: grupavo žaislus programėle, „žaidė“ 3D žaislais, kurie atgijo.

Projektas vyks iki balandžio, todėl naudojamės galimybe ne tik išbandyti daug naujų žaidimų, bet ir kurti juos savarankiškai.

Projektas įsibėgėjo, bet bendrai sukurti darbai ir pasidalintos žaidimo akimirkos džiugina ir skatina judėti tuo – nepaprastai smagiu – žaidimo keliu.

Apie projektą „TwinSpace“ erdvėje skaitykite

https://twinspace.etwinning.net/124252/home

Parengė PRU mokytoja Virginija Paužienė